السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
مدير المنتدى moustafa_el_masry يرحب بك فى المنتدى الشامل الوطن العربى للتسجيل .
الرابط
http://moustafa.montadamoslim.com/forum.htm
( أخى فى الله أختى فى الله لا تجعل الأبحار على النت ينسيك صلاتك)



 
الرئيسيةالبوابة المتقدمس .و .جبحـثالأعضاءالتسجيلدخول


اضغط هنا لتكبير الصوره

شاطر | 
 

 اعرف صحبك وعلم عليه

اذهب الى الأسفل 

هل أعجبك الموضوع ؟
 نعم
 لا
 لا أعلم
استعرض النتائج
كاتب الموضوعرسالة
moustafa_el_masry
مديرالمنتدى
avatar

عدد المساهمات : 149
نقاط : 14555
تاريخ التسجيل : 01/07/2010
العمر : 22
الموقع : http://moustafa.arabstar.biz/index.htm

مُساهمةموضوع: اعرف صحبك وعلم عليه    الإثنين يوليو 26, 2010 4:40 pm






أما بعد ندخل فى الموضوع على بركة الله.

عاوز تعرف صاحبك صح ؟؟؟؟؟


الاول لازم تعرف اننا كلنا فينا عيوب ومميزات


يعني كلنا بنجمع بين الصفات المتناقضه


كل شخص جواه جزء من كل الصفات


يعني حتلاقي جواك صفه الكرم والبخل


وحتلاقي الذكاء والغباء والشهامه والنداله


وكل الصفات موجوده بنسب متفاوته


والصفه اللي بتطغي علي باقي الصفات هي دي الصفه المميزه للشخصيه


تعالي بقي طبق الكلام ده علي صحابك


وحدد كل واحد ايه الصفه المسيطره فيه. .




صاحبك البخيل


تلاقيه دايما اخر واحد يحط ايده في جيبه وانتم قايمين من علي القهو
علشان تحاسبوا القهوجيه .




صاحبك الغبي

اخر واحد يضحك علي نكته قالها واحد تاني وتلاقيه بيضحك بصوت عالي .




صاحبك المغرور

دايما يتكلم عن انجازاته اللي عملها


ودائم التحدث عن المهارات اللي عنده


ومش عند غيره وتلاقي امكانياته اقل بكتير من طموحاته .



صاحبك البكاش


الكذاب نسااي يعني يحكي لك حاجه النهارده


وتاني يوم يحكي لك نفس الحاجه بصوره تانيه خالص .




صاحبك الندل

اول واحد يجري لما ابو البنت اللي انت ماشي معاها


يقفشك وانت ماسك ايدها .




صاحبك الحقود

قليل الكلام علي وجهه ابتسامه مالهاش ملامح


تزيد الابتسامه دي لما تتمسك في خانه اليك


وانت بتلعب طاوله وهو بيتفرج عليك.



صاحبك اللي تصاحبه

هو اللي تلاقيه وقت الضيق


اللي يحب لك الخير


اللي ما يزعلش لما يلاقيك ناجح


اللي ينصحك ويشدك ناحيه الخير والالتزام


اللي يزعل لزعلك ويفرح لفرحك


اللي يرد غيبتك


اللي تحس انه اكتر من اخوك



والمثل الشعبي بيقول

اعرف صاحبك وعلم عليه




يعني يا اما علامه صح او علامه اكس



مش كده ولا ايه؟؟؟

:78؟.:

وشكرا لكم جميعا .

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://moustafa.arabstar.biz
محمد55
عضو جديد


عدد المساهمات : 1
نقاط : 14006
تاريخ التسجيل : 24/08/2010

مُساهمةموضوع: رد: اعرف صحبك وعلم عليه    الثلاثاء أغسطس 24, 2010 1:21 pm

تمام يا مصطفى كلامك جواهر شكرا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
moustafa_el_masry
مديرالمنتدى
avatar

عدد المساهمات : 149
نقاط : 14555
تاريخ التسجيل : 01/07/2010
العمر : 22
الموقع : http://moustafa.arabstar.biz/index.htm

مُساهمةموضوع: رد: اعرف صحبك وعلم عليه    الأربعاء أغسطس 25, 2010 5:56 am

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


شكراً ليك يا محمد يا غالى على مرورك وانا سعيد بيك جداً فى منتدانا


_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://moustafa.arabstar.biz
أسمى
مشرفة قسم القصص الدينية
avatar

عدد المساهمات : 40
نقاط : 14050
تاريخ التسجيل : 31/08/2010
الموقع : http://moustafa.arabstar.biz

مُساهمةموضوع: رد: اعرف صحبك وعلم عليه    الثلاثاء أغسطس 31, 2010 6:20 am

فعلا والله
جزاك الله خيرا على النصائح

_________________
<br>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://moustafa.arabstar.biz
moustafa_el_masry
مديرالمنتدى
avatar

عدد المساهمات : 149
نقاط : 14555
تاريخ التسجيل : 01/07/2010
العمر : 22
الموقع : http://moustafa.arabstar.biz/index.htm

مُساهمةموضوع: رد: اعرف صحبك وعلم عليه    الثلاثاء أغسطس 31, 2010 10:13 am

شكرا لمرورك يا أختى العزيزة أسمى

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://moustafa.arabstar.biz
White Angel
مشرف رياضات الدفاع عن النفس
avatar

عدد المساهمات : 23
نقاط : 14051
تاريخ التسجيل : 25/08/2010
العمر : 25
الموقع : http://moustafa.arabstar.biz

مُساهمةموضوع: رد: اعرف صحبك وعلم عليه    الأربعاء سبتمبر 01, 2010 8:41 am

فعلاااااااااا

_________________
<br>
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://moustafa.arabstar.biz
moustafa_el_masry
مديرالمنتدى
avatar

عدد المساهمات : 149
نقاط : 14555
تاريخ التسجيل : 01/07/2010
العمر : 22
الموقع : http://moustafa.arabstar.biz/index.htm

مُساهمةموضوع: رد: اعرف صحبك وعلم عليه    الأربعاء سبتمبر 01, 2010 9:03 am

مشكووور على مرورك يا ملاك يا غالى

_________________
[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://moustafa.arabstar.biz
 
اعرف صحبك وعلم عليه
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
 :: ۞ ۩ الوطن العربى ۩ ۞ :: ۩ قسم المناقشة والحوار ۩-
انتقل الى: